Artsobservasjoner

søndag 24. februar 2013

Noen fugler fra Kenya

 Kenya har mye mere å by på en bare masse dyr, som vi sellfølgelig syntes er morro å se, men hva med alle de fantastiske fuglene.

 Med mine beste evner har jeg prøvd å artsbestemme dissse fuglen, men er det noen av leserne som har noen formeninger om at det er noe annet ,så si ifra.,Dette er Ruppell,s long-tailed starling.
Vanelig å se stort sett overalt.


 Augur  buzzard er vannelig å se over steppene.



 Har denne gangen tatt for meg noen store fugler som stortsett sees på bakken.Kori Bustart spankulerer her på bildet over.
 Med ett voldsomt stort nebb, rødt rundt øye, og rød pose under hode skulle Southern ground hornbill
være lett å gjennekjenne.



 Kron trane eller som den heter på engelsk Crowned crane er flotte ellegante der de sakte spankulerer i gresset.
 Ute på mere våte områder finnes blandt.Saddle-billed stork.

 En virkelig kjempe er Goliath hegre.

 Disse bildene av rovfulg er jeg ikke sikkerpå hva er. Tror det kan være en Dark Chanting Goshawk ?
men lett er det ikke å finne ut av.




 På bildet under er det muligens en ørn. Hvilken?
Kan det være en Lesser spotted Eagle?
 Og eller så kom det selfølgelig enorme sværmer med småfugl som jeg skal vise bilder av neste gang.

Tekst og foto. Olav Didriksen.

Ingen kommentarer: