Artsobservasjoner

fredag 2. desember 2011

Brunstgrop etter hjort i Kristiansand

Jeg var på befaring sammen med Olav Eikeland i et område på Drangsholt i Tveit, helt på grensa mot Lillesand onsdag 30. november. Der kom vi over to flotte brunstgroper etter hjort. Olav hadde observert hjort i dette området bare noen dager tidligere. Han kjenner godt til hjorten etter mange jaktturer på Vestlandet. Det var et flott gammelskogsområde dominert av gran. Spennende område, vi så også en flott tretåspett hann i området.

For meg er hjorten et dyr jeg enda ikke har sett på Sørlandskysten, men den ekspanderer og er kjent fra de fleste Sørlandskommunene nå, så da.....

Tekst og foto: Asbjørn Lie

1 kommentar:

Fotograf Ruben Haugereid sa...

Dette var jo gøy å høre. For ta meg en tur å se om jeg kan få noen bilder hjorten